مشکل تغییر کاربری اراضی کارکنان دولت در شاهین شهر تا چند روز آینده رفع می‌شود.

فرماندار شاهین‌ شهر و میمه از رفع مشکلی که در فرایند تغییر کاربری اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت این شهرستان پیش آمده و موجب نگرانی اعضای آن شده است، تا چند روز آینده خبر داد.

اصفهان – ایرنا – فرماندار شاهین‌ شهر و میمه از رفع مشکلی که در فرایند تغییر کاربری اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت این شهرستان پیش آمده و موجب نگرانی اعضای آن شده است، تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، اراضی ۴۲ هکتاری “میلاد” حدود ۱۵ سال پیش توسط شرکت تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین‌شهر و میمه خریداری شد اما واگذاری آن به حدود ۸۰۰ عضو این شرکت بدلایل قانونی میسر نشده و در سال‌های گذشته این موضوع بلاتکلیف مانده است.

این بلاتکلیفی مشکلاتی را برای اعضای تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین‌شهر و میمه ایجاد کرده بود اما سرانجام در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعیین تکلیف و تغییر کاربری این اراضی مصوب و مقرر شد فیش‌های تغییر کاربری از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای اعضا صادر و این موضوع مختومه شود که تاکنون این اتفاق رُخ نداده است.

سیدمحمدرضا کاظمی‌طبا روز چهارشنبه در پی حضور شماری از اعضای تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر در مقابل فرمانداری این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکل خاصی در این ارتباط وجود ندارد و فرایند تغییر کاربری این اراضی در حال طی مراحل نهایی است.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر کاربری این اراضی باید مبلغی به حساب جهاد کشاورزی واریزی می‌شد، گفت: بدلیل بالا بودن این مبلغ باید فیش‌های تغییر کاربری در وزارتخانه صادر می‌شد که دلیل صادر نشدن آن تاکنون درخواست کسب مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان بوده است.

فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: با توجه به اینکه تغییر کاربری این اراضی مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را دارد مقرر شد از سوی مدیرکل جهاد کشاورزی این اختلاف نظر پیگیری و تا چند روز آینده مرتفع شود.

وی خطاب به اعضای این شرکت تعاونی اطمینان داد که این مساله در دست انجام است و مشکل خاصی در فرایند انجام آن وجود ندارد.

مرکز شهرستان شاهین‌ شهر و میمه در حدود ۱۵ کیلومتری شمال مرکز اصفهان قرار دارد؛ این شهرستان یکی از کانون های مهم جمعیتی استان است که بخشی از سرریز جمعیت مرکز استان را در خود جای داده و از مهاجرپذیرترین شهرستان‌های منطقه محسوب می شود.

این شهرستان حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر شاهین‌ شهر است.